„Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius Marijus Valdas Kirstukas
„Kalnapilio-Tauro grupės“ gaminami gėrimai į Rusijos ir Baltarusijos rinkas teisėtais keliais patekti negali nuo šių metų kovo pradžios, kai nutraukėme eksportą į šias šalis, apie šį apribojimą informavome ir eksporto partnerius.
Rugpjūtį gavę informaciją apie kitoms rinkoms mūsų gaminamų produktų galimą prekybą Rusijos rinkoje, nedelsdami atlikome vidinį tyrimą. Pagal produkto gamybos partiją nustatėme, kad ši produkcija buvo parduota keliems eksporto partneriams, kurie dalį produkcijos galimai perpardavė į Rusiją.
Susidūrę su tokia netoleruotina eksporto partnerių veikla, kartu su prekės ženklą „Lačplesis“ valdančia įmone priėmėme sprendimą išvis sustabdyti šio alaus eksportą iš Latvijos. Tik taip matome galimybę apsisaugoti nuo produktų perpardavimo, kai nesąžiningi prekybos partneriai, pasinaudodami teisine laisvo prekių judėjimo sąlyga, bando perparduoti lietuvišką produkciją šalims agresorėms – tai aktualu tiek mums, tiek bet kuriam kitam Lietuvos gamintojui. Šis mūsų sprendimas reiškia, kad nuo šiol Lietuvoje gaminamų „Lačplesis“ produktų platinimas galimas tik šio alaus šalyje – kaimyninėje Latvijoje.
Apie šį sprendimą jau informavome savo prekybos partnerius. Tikimės, kad sugriežtinta platinimo tvarka užkirs kelią piktnaudžiavimo atvejams.
Ir toliau aktyviai seksime visą informaciją, susijusią su mūsų gaminamų produktų judėjimu iki vartotojų lentynų, ir nedelsdami reaguosime į galimus netoleruotinus prekybos partnerius veiksmus.
Faktą, kad nutraukėme verslo ryšius su Rusija ir Baltarusija, įrodo „Kalnapilio-Tauro grupės“ eksporto dinamika – atsisakius minėtų rinkų, per antrąjį šių metų ketvirtį įmonės eksporto apimtys, palyginti su 2021 m., sumažėjo 46,3 proc., arba per 2,2 mln. litrų.