EN
2022.12.22

„Kalnapilio-Tauro grupės“ vadovas įvertino per metus pasiektą progresą tvarumo link

Viena didžiausių Lietuvos alaus ir gaiviųjų gėrimų gamintoja „Kalnapilio-Tauro grupė“ šių metų pradžioje paskelbė pradėjusi įgyvendinti ilgametę tvarumo strategiją, kuri padės įmonei iki 2025 metų iš esmės transformuotis ir tapti maksimaliai neutralia klimatui. Pasak įmonės generalinio direktoriaus Marijaus Valdo Kirstuko, per šiuos metus pavyko padėti tvirtą pagrindą tolesniems žingsniams užsibrėžto tikslo link.

Į tris pagrindines sritis – produktus, vartotojus bei darbuotojus – nukreipta įmonės tvarumo strategija apima skirtingus tikslus, tarp kurių – ne tik mažinamas poveikis aplinkai, siekiant nulinės anglies dvideginio (CO₂) emisijos, bet ir ypatingas dėmesys darbuotojams, klientams bei vartotojams.

„Išsikelti ambicingi tikslai tvarumo srityje įpareigoja mus daryti daugiau: kurti sveikesnius produktus, mažinti poveikį aplinkai, tuo pačiu prisidėti prie bendruomenės, kurioje veikiame, gerovės. Laikomės nuostatos, kad mūsų, kaip atsakingo verslo, pareiga yra veikti maksimaliai tvariai visose srityse, susijusiose su tiesiogine ir netiesiogine įmonės veikla“, – komentuoja „Tauro-Kalnapilio grupės“ generalinis direktorius M. V. Kirstukas.

Perdirbtos, perdirbamos ar daugkartinės pakuotės

Tarp išsikeltų įmonės tikslų – iki 2025 m. pradėti naudoti 100 proc. perdirbtas, perdirbamas ar daugkartinio naudojimo pakuotes. „Kalnapilio-Tauro grupė“ praėjusiais metais plastikines „Kalnapilio“ ir „Tauro“ alaus pakuotes pakeitė į 100 proc. perdirbto plastiko (r-PET) butelius.

„Šiemet tvaresnių pakuočių klausimu įgyvendinome dar kelis pokyčius – pradėjome naudoti 100 proc. perdirbto kartono padėklus skardinėms, o plastikines plėveles butelių bei skardinių pakuotėms pakeitėme į 100 proc. perdirbto plastiko. Taip pat pristatėme naujas „Cido“ sulčių tetrapako pakuotes su pritvirtintu kamšteliu – tai leidžia mažinti į aplinką patenkančio plastiko kiekį“, – vardija M. V. Kirstukas.

Reikšmingas ir šiemet pradėtas vienkartinių plastikinių taurių keitimas į daugkartinio naudojimo plastikines taures alaus pardavimo vietose. Planuojama, kad artimiausiu metu pavyks visai atsisakyti vienkartinių plastikinių taurių – šią naujovę mielai priima tiek pardavimo vietos, tiek patys vartotojai.

„Vartotojų įpročiai keičiasi. Vis daugiau žmonių supranta ir atliekų rūšiavimo būtinumą, ir tvaresnių sprendimų diegimą. Tuo pačiu stengiamės atliepti šiandieninio pirkėjo lūkesčius – pasiūlyti jiems naujus produktus su mažiau cukraus ar alkoholio, kad kiekvienas turėtų alternatyvą įvairioms gyvenimo situacijoms“, – sako „Kalnapilio-Tauro grupės“ vadovas.

Stabilios „Kalnapilio“ nealkoholinio alaus kaip Nr.1 Lietuvoje pozicijos

Pasak „Kalnapilio-Tauro grupės“ vadovo, šiemet sėkmingai augintas nealkoholinių gėrimų krepšelis padėjo išlaikyti ir nealkoholinio alaus lyderystę – šių metų gegužę „Kalnapilio“ nealkoholinio šviesiojo alaus pardavimai perkopė 10 mln. produkcijos vienetų ribą nuo produkto su nauja receptūra pristatymo 2018 m.

„Nealkoholinio alaus rinkos dalis Lietuvoje vien per pastaruosius 5-rius metus paaugo 2 kartus: nuo 2,02 proc. 2017 m. iki 5,5 proc. 2022 m. Sveikesnių, tvaresnių maisto produktų bei gėrimų populiarumas bei augantys pardavimai tik įrodo, kad keičiantis vartotojų poreikiams būtina laiku į juos reaguoti ir laimi tie gamintojai, kurie atsižvelgia į vartotojų lūkesčius“, – tikina M. V. Kirstukas.

Parama sportui, kultūrai ir bendruomenei

Įgyvendinant tvarumo strategiją, įmonei itin svarbus ir verslo klientų įvertinimas. Šių metų pavasarį rinkos tyrimų bendrovės „Kantar“ vykdytos „Royal Unibrew Baltic“ grupės verslo klientų apklausos metu „Kalnapilio-Tauro grupė“ buvo įvertinta kaip tvari ir aukščiausią reputacijos indeksą Lietuvoje turinti partnerė.

„Esame dėkingi verslo klientams už išreikštą pasitikėjimą – toks aukštas reputacijos įvertinimas tik patvirtina, kad esame teisingame kelyje. Siekdami iki 2025-ųjų tapti pirmu pasirinkimu bei tvariausiu partneriu savo klientams alaus ir gaiviųjų gėrimų pramonės segmente nuosekliai įgyvendiname užsibrėžtus tvarumo strategijos tikslus ir taip tampame dar geresne įmone“, – pabrėžia M. V. Kirstukas.

Lapkričio pabaigoje Panevėžio amatų ir prekybos rūmų rengtoje metinėje asamblėjoje „Kalnapilio-Tauro grupė“ įvertinta 3 apdovanojimais: Už atsakomybę prieš valstybę ir žmogų (nominacijos teikėja – „Sodra“), Už mokslo ir verslo partnerystę (nominacijos teikėja – Panevėžio kolegija) bei Už ilgalaikę sėkmingą veiklą (Seimo nario Deivido Labanavičiaus padėka).

Pasak pašnekovo, tvarus verslas neįsivaizduojamas ir be socialinės atsakomybės projektų bei paramos bendruomenių augimui – įmonė noriai prisideda prie sporto ir kultūros iniciatyvų.

„Šiemet tęsėme įvairius paramos projektus. Aktyviai prisidėjome prie Panevėžio sporto ir kultūros veiklos, tęsėme bendradarbiavimą su Maltos ordino pagalbos tarnyba. Esame tikri, kad mūsų, kaip vienos didžiausių Aukštaitijos regiono įmonių, pareiga yra ne tik kurti saugią aplinką savo darbuotojams, bet ir prisidėti prie bendruomenės veiklų, paremti talentus bei padėti stokojantiems“, – teigia „Kalnapilio-Tauro grupės“ vadovas.

Itin reikšmingas įmonei ir Panevėžio arenai šiemet suteiktas „Kalnapilio“ pavadinimas – gamintoja ilgą laiką remia vietines sporto futbolo, krepšinio bei dviračių sporto komandas, tad tikimasi, kad naujas arenos pavadinimas dar labiau įprasmins vykdomą veiklą.

Mažinti poveikį aplinkai

Vienas ambicingiausių „Kalnapilio-Tauro grupės“ tvarumo strategijos tikslų – klimatui neutrali gamyba iki 2025 m. ir iki 2030 m. bent 50 proc. sumažintas anglies dvideginio (CO₂) pėdsakas visoje tiekimo grandinėje. Siekiant šio tikslo jau imtasi konkrečių veiksmų.

„Be to, kad jau dabar naudojame 100 proc. atsinaujinančių išteklių elektros energiją, kurią perkame iš partnerių, ruošiamės kitam žingsniui 2023 m. – nuosavoms saulės elektrinėms ant gamybos pastatų stogų, kurios padengs 6 proc. įmonės elektros energijos poreikių. Taip pat įmonės veikloje sėkmingai diegiame įvairias energijos taupymo priemones bei programas – jų dėka šiemet įmonės elektros energijos suvartojimas buvo 11 proc. mažesnis, palyginti su 2021 m. Sieksime ir toliau didinti energetinį efektyvumą ir tuo pačiu mažinti poveikį aplinkai“, – sako M. V. Kirstukas.

Pasak jo, tvarumo strategijos įgyvendinimo laikotarpiu, iki 2025-ųjų, grupės investicijos vien į žaliąją energetiką gali sudaryti apie 5 mln. eurų. Šiemet investicijos į skirtingas priemones, didinant energetinį tvarumą, sudarė apie 1,3 mln. eurų.

_MGL5054 (2) (1) (1).jpg