Viena didžiausių Lietuvos alaus ir gaiviųjų gėrimų gamintoja „Kalnapilio-Tauro grupė“ pradeda įgyvendinti ilgametę tvarumo strategiją, kuri padės įmonei iki 2025 metų iš esmės transformuotis ir tapti maksimaliai neutralia klimatui.
„Būdami vieni didžiausių Lietuvoje alaus ir gaiviųjų gėrimų gamintojų, ryžtingai imamės lyderystės diegiant tvarumo sprendimus. Siekiame ne tik kurti sėkmingus, tvarius prekės ženklus, kuriais žmonės pasitikėtų, bet ir mažinti savo poveikį aplinkai, kurti saugias darbo sąlygas ir prisidėti prie klestėjimo bendruomenėse, kuriose dirbame. Tikime, kad visi mūsų išsikelti tikslai gerokai prisidės prie sveikesnės visuomenės ir švaresnės aplinkos kūrimo“, – teigia „Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius Marijus Valdas Kirstukas.
Į tris pagrindines sritis – produktus, vartotojus bei darbuotojus – nukreipta įmonės tvarumo strategija apima 9 išsikeltus tikslus, iš kurių 6 planuojami pasiekti iki 2025 m., likę – iki 2030-ųjų. Investicijos į tvarumo iniciatyvas šiais metais sieks apie 1,3 mln. eurų, iki 2025-ųjų – 7-8 mln. eurų.
Mūsų klientai ir vartotojai
Įgyvendinant tvarumo strategiją, „Kalnapilio-Tauro grupei“ itin svarbus klientų vertinimas – gamintoja sieks iki 2025-ųjų tapti pirmu pasirinkimu bei tvariausiu partneriu savo klientams alaus ir gaiviųjų gėrimų pramonės segmente. Pasiekti rezultatai tvarumo srityje bus matuojami specialiais tyrimais.
„Norėdami būti pirmuoju tvariu pasirinkimu tarp savo srities įmonių įsipareigojame nuolat peržiūrėti ir gerinti savo veiklos principus, atsižvelgiant į mūsų klientų nuomonę, todėl pradedame matuoti savo pažangą kasmetiniais klientų nuomonės tyrimais“, – sako M. V. Kirstukas.
Daug dėmesio bus skiriama sveikesniems produktams – norima, kad vartotojai be pamėgtų gėrimų turėtų galimybę pasirinkti vietinius produktus su mažiau cukraus ar alkoholio. Pasak įmonės vadovo, siekiama pasiūlyti sveikesnius gėrimus įvairioms gyvenimo situacijoms – ne tik numalšinti troškulį ir atsigaivinti, bet ir papildyti energijos atsargas sportuojant ar keliaujant.
„Didžiuojamės „Kalnapilio“ nealkoholiniu alumi, kuris yra Nr.1 nealkoholinio alaus segmente Lietuvoje. Neketiname sustoti – ir toliau stiprinsime savo lyderystę nealkoholinio alaus segmente bei pasiūlysime dar daugiau naujienų savo klientams“, – dalijasi M. V. Kirstukas.
Tvarus verslas neįsivaizduojamas be socialinės atsakomybės projektų bei paramos bendruomenių augimui. „Kalnapilio-Tauro grupė“ ir toliau tęs paramą Maltos ordino pagalbos tarnybai, kurių veiklą remia nuo 2007 m.
„Dar aktyviau stengsimės prisidėti prie sporto ir kultūros plėtros, ypatingą dėmesį skiriant Panevėžio miestui. Savo iniciatyvomis ir remiamais projektais siekiame kurti gražesnį Panevėžį – pilną kultūros ir sporto. Esame miesto viešajam gyvenimui ypač svarbios „Cido“ arenos rėmėjai. Šalies čempionato kovose dėl pergalių palaikome Panevėžio „Lietkabelio“ krepšinio klubą, Lietuvos futbolo A lygos čempionate – „Panevėžio“ futbolo komandą, taip pat remiame dviračių sportą, palaikome Panevėžio „Dviračiai“ komandą“, – pasakoja įmonės vadovas.
Siekiant papildyti kultūra turtingą miesto gyvenimą, „Kalnapilio-Tauro grupė“ bendradarbiauja su tarptautinio meninio stiklo kūrėjų simpoziumo „Glass Jazz“ organizatoriais. Taip pat įmonė jau daug metų remia Panevėžio gimtadienio renginį, o 2020 m. pradėjo bendradarbiauti su Panevėžio plėtros agentūra, siekiančia plėtoti pramoninį turizmą Panevėžyje – „Kalnapilio“ alaus darykla tapo patrauklia turizmą skatinančios programos dalimi.
Mažins poveikį aplinkai
Vienas ambicingiausių įmonės tvarumo strategijos tikslų – klimatui neutrali gamyba iki 2025 m. ir iki 2030 m. bent 50 proc. sumažintas anglies dvideginio (CO₂) pėdsakas visoje tiekimo grandinėje.
„Jau dabar naudojame 100 proc. atsinaujinančių išteklių elektros energiją, kurią perkame iš partnerių. Kitas žingsnis – nuosavos saulės elektrinės ant gamybos pastatų stogų ir elektra iš nutolusių saulės elektrinių. Taip pat norime iki 2025 m. visiškai atsisakyti iškastinio kuro, šiuo metu vis dar ieškome alternatyvų dujoms. Šiuo metu jau esame padarę tiekėjų analizę, renkamės labiausiai įmonės poreikius atitinkantį variantą, kurį ketiname pradėti įgyvendinti jau kitais metais“, – teigia M. V. Kirstukas.
Tvarumo strategijoje itin daug dėmesio skiriama gėrimų pakuotėms, kurios yra vienas iš prie aplinkos taršos prisidedančių faktorių. Startavus taros surinkimo sistemai, situacija su pakuočių tvarkymu smarkiai pagerėjo – šalyje surenkama daugiau kaip 90 proc. visų į rinką išleistų pakuočių.
„Neketiname čia sustoti ir norime savo pakuotes padaryti kuo įmanoma tvaresnes. Išsikėlėme tikslą iki 2025 m. 100 proc. naudoti perdirbtas, perdirbamas ar daugkartines pakuotes. Tam reikės glaudžiai bendradarbiauti su partneriais, ieškoti naujų idėjų ir diegti naujoves“, – sako įmonės vadovas.
„Kalnapilio-Tauro grupė“ jau dabar imasi pokyčių – praėjusiais metais plastikiniai alaus buteliai buvo pakeisti į 100 proc. perdirbto plastiko butelius, šiuos poyčius šiemet tęsiame visam mūsų gėrimų asortimentui. Plastikinės pakuotės buteliams bus keičiamos į kartonines, o plastikinės pakuotės skardinėms – į 100 proc. perdirbto plastiko. Greitu laiku bus pristatytos naujos „Cido“ sulčių tetrapako pakuotės su pritvirtintu kamšteliu – šis Europoje pirmą kartą pritaikytas sprendimas padės mažiau teršti aplinką.
Dėmesys komandai
Tarp įgyvendinamų tikslų tvarumo srityje – išskirtinis dėmesys „Kalnapilio-Tauro grupėje“ dirbantiems žmonėms.
„Mūsų darbuotojai yra sėkmės pagrindas. Puoselėdami tvarumo kultūrą kuriame saugią ir sveiką darbo aplinką, kurioje žmonės jaučiasi įsitraukę, gerbiami, turintys lygias galimybes realizuoti potencialą ir besididžiuojantys savo organizacija. Didelį dėmesį skiriame kompetencijų stiprinimui ir rytojaus talentų vystymui. Tai užtikrina sėkmę šiandien ir rytoj“, – teigia M. V. Kirstukas.