EN
2022.12.02

„Kalnapilio-Tauro grupė“: investicijos į tvarumą HORECA srityje yra būtinybė

Tvarumo idėjos apima vis daugiau verslo sričių, svetingumo ir maitinimo sektorius (HORECA) – ne išimtis. Pasak vienos didžiausių Lietuvos alaus ir gaiviųjų gėrimų gamintojos „Kalnapilio-Tauro grupės“ HORECA skyriaus vadovo Vaidoto Adamaičio, būtina nuolat ieškoti naujų būdų, kaip mažinti poveikį aplinkai ir prisidėti prie atsakingo vartojimo skatinimo.

Ilgametę tvarumo strategiją įgyvendinanti „Kalnapilio-Tauro grupė“ tvaresnių priemonių diegimą HORECA srityje laiko vienu svarbiausių įmonės tikslų. Įmonės ilgalaikėjė tvarumo strategijoje numatyta tvarumui ir su juo susijusioms iniciatyvoms skirti net 40 proc. rinkodaros biudžeto.

Tvaresnės priemonės apima ne tik produktų reklamines priemones, bet ir pardavimo vietų įrangą. Dėl itin aktualaus plastiko mažinimo maitinimo versle daugiausia dėmesio sulaukia tokie sprendimai, kaip tvaresni šiaudeliai, prieš kelerius metus sėkmingai pakeitę plastikinius, bei daugkartinio plastiko stiklinės, turinčios pakeisti vienkartines.

Daugkartinio plastiko stiklinės

Perkant gėrimus bare ar renginių metu susimokėti depozitą už daugkartinio naudojimo plastikinę taurę – jau įprasta praktika užsienyje. Ją taiko ir 150 tūkst. lankytojų šią vasarą sulaukusio kasmet Lenkijoje rengiamo muzikos festivalio „Open'er“ organizatoriai. Pasak V. Adamaičio, Lietuvos vartotojai dar tik pratinasi prie tvaresnių sprendimų – šiemet „Kalnapilio-Tauro grupė“ alaus pardavimo vietoms pasiūlė keisti vienkartines plastikines taures į daugkartinio naudojimo.

„Barų savininkai, kurie aktyviai domisi tvarumu ir nori rinktis tvaresnius sprendimus savo veikloje, daugkartinio naudojimo plastikines taures priima itin teigiamai. Didesnis iššūkis yra vartotojų švietimas, nes vis dar didelė barų ar festivalių lankytojų dalis nėra įpratusi naudoti daugkartinio naudojimo indus“, – teigia „Kalnapilio-Tauro grupės“ HORECA skyriaus vadovas.

Pasak jo, beveik ketvirtadalis daugkartinio naudojimo plastikinių taurių atsiduria šiukšliadėžėse ar atliekų konteineriuose, nors išplautos galėtų būti naudojamos toliau.

„Nors pardavimų vietose yra pateikiama informacija apie daugkartinio naudojimo plastikines taures, ne visi vartotojai atkreipia dėmesį, ką reikėtų su jomis daryti. Pasitaiko atvejų, kad tos taurės tiesiog sulaužomos, galvojant, kad taip yra daromas geras darbas – užims mažiau vietos šiukšliadėžėje, nors iš tikrųjų jas reikėtų atiduoti pardavimų vietos darbuotojams“, – sako V. Adamaitis.

Vienkartines stiklines į daugkartinio naudojimo plastikines taures šią vasarą iškeitusių gastrobarų „Plus plus plus“ vadovo Aurimo Zimnicko teigimu, nors nesusipratimų dėl taurių sugadinimo vis dar pasitaiko, klientai teigiamai priima naujovę.

„Ateityje norėtume visiškai pereiti prie daugkartinio naudojimo plastikinių taurių, nes tai yra geresnis pasirinkimas dėl patogumo, saugumo. Be to, tinkamai naudojamos plastiko taurės yra praktiškai amžinos. Kadangi kalbame apie itin didelius keičiamų vienkartinių indų kiekius, perėjimas prie daugkartinio naudojimo taurių būtų reikšmingas indėlis į tvaresnę veiklą“, – teigia A. Zimnickas.

Tvaresnė atributika pardavimo vietose

Tvarumo kavinėse ir baruose siekiama ir kitais būdais – renkantis tvaresnę atributiką, barų darbuotojų aprangą.

„HORECA veiklos srityje yra įprasta praktika aprūpinti pardavimo vietų darbuotojus įvairia atributika bei apranga. Šiuo atžvilgiu irgi nedarome kompromisų – renkamės tik tvarius gaminius, pavyzdžiui marškinėlius ir džemperius iš ekologiškos medvilnės ar iš perdirbtų medžiagų“, – sako „Kalnapilio-Tauro grupės“ HORECA skyriaus vadovas.

Aludariai ir barų apipavidalinimui ieško tvarių sprendimų, kaip gamyboje naudojamus daiktus panaudoti pakartotinai. Pavyzdžiui, senos gėrimų statinės paverčiamos staliukais, gėlių vazonais, ar baro kėdėmis. Įprastą reklaminę medžiagą – plakatus, ženklus ir kt. – keičia ilgaamžiškesni sprendimai, pavyzdžiui, sienų tapyba. Tokiu būdu „Kalnapilio-Tauro grupė“ prisidėjo prie keturių gastrobarų „Plus plus plus“ Vilniuje interjero – jaunųjų šalies menininkų darbai papuošė barų sienas ir net lubas.

Pasak V. Adamaičio, tvarumas iš esmės yra ir atsakingo vartojimo skatinimas – dėl šios priežasties baruose bokalų padėkliukai specialiai ženklinami įspėjimais, skatinančiais atsakingai vartoti ir nevairuoti išgėrus. Taip pat pardavimo vietose vis labiau plečiamas nealkoholinio alaus asortimentas kaip alternatyva tradiciniams gėrimams.

Daug kas priklauso nuo vartotojų įpročių

„Iš jau šiuo metu įgyvendinamų projektų – specialios šiukšliadėžės lauko kavinėms, barams bei kitoms alaus pardavimų vietoms. Tai turėtų padėti barų klientams patogiau rūšiuoti atliekas ir patiems prisidėti prie tvarumo tikslų. Taip pat toliau tęsime daugkartinio naudojimo plastikinių taurių diegimą pardavimo vietose“, – sako V. Adamaitis.

Pasak jo, tvaresnių sprendimų diegimas HORECA srityje Lietuvoje yra dar tik pradiniame etape, ypač kalbant apie vartotojų įpročių keitimą.

„Kad galėtume ir Lietuvoje įdiegti užsienyje sėkmingai prigijusią praktiką taikyti depozito mokestį už daugkartinio naudojimo plastikines taures, turėtume iš pradžių įprasti jomis tinkamai naudotis. Įsivaizduokite, koks taurių kiekis susidaro dideliame muzikos festivalyje ir kiek resursų pareikalauja jų išrūšiavimas, atrenkant tinkamas taures tolesniam naudojimui – šioje vietoje itin reikalingas ir vartotojų įsitraukimas, kad nereikėtų tų taurių traukti iš bendrų atliekų, kas gali apsunkinti ir jų išplovimą“, – pabrėžia V. Adamaitis.

Pašnekovo teigimu, „Kalnapilio-Tauro grupės“ investicijos į tvarumą yra vertinamos kaip indėlis į švaresnę aplinką ir geresnę visuomenę nesitikint greitos grąžos: „Investicijos į tvarumą atsiperka tik ilgalaikėje perspektyvoje.“

G9 nuotrauka.jpg