1940
1940 m. Alaus darykla „Kalnapilis“ buvo nacionalizuota ir veikė tik nedideliu pajėgumu, nes vyrai išėjo į karą.
„Kalnapilio“ istorija prasidėjo 1902 metais, kai sausio 1-ąją vokiečių kilmės dvarininkas Albertas Foightas aludarystės tradicijomis garsėjančiame Aukštaitijos centre – Panevėžyje pastatytoje „Bergschlösschen“ darykloje išvirė pirmąją partiją alaus.
„Bergschlösschen“ pavadinimas daryklos įkūrėjo gimtąja kalba reiškė „Pilaitė ant kalvos“. Tokį pavadinimą darykla gavo dėl neįprastos savo vietos – buvo pastatyta tuščiame lauke Nevėžio pakrantėje ant aukštos kalvos.
1940 m. Alaus darykla „Kalnapilis“ buvo nacionalizuota ir veikė tik nedideliu pajėgumu, nes vyrai išėjo į karą.
Tik 1935 metais „Bergschlösschen“ pervadinta Kalnapiliu.
Didžiausi įmonės atnaujinimo darbai prasidėjo 1960-aisiais. Rankų darbą pakeitė mašinos, senus alaus daryklos pastatus – nauji gamyklos korpusai.
1988 m. „Kalnapilio“ alaus darykloje buvo parengtas pilstymo skyriaus rekonstrukcijos projektas.
Alaus darykla gali pasigirti daugiau nei šimto metų aludarystės patirtimi, daryklos veikla nebuvo sustabdyta net karų metu, taip „Kalnapilis“ tapo vienintele Lietuvos gamykla, niekada nesustojusia gaminti alų nuo pat įkūrimo dienos.
1970 m. pradėjo veikti pastatyta nauja salyklo gamykla, galinti per metus pagaminti iki 10 000 tonų salyklo.
1992 m. alaus daryklą „Kalnapilis“ privatizavo 3600 akcininkų.
1996 m. kovo mėn. „Kalnapilis“ tapo pirmąja alaus darykla Lietuvoje, pradėjusia reklamuoti lietuvišką alų – ką tik pasirodžiusį „Kalnapilio Dvaro“. Per kelias nacionalines televizijas transliuotame klipe „Ieškok geriausio“ pasirodė Lietuvos džiazo žvaigždė Arina. Vėliau šio alaus reklamoje pasirodė geriausias visų laikų Lietuvos krepšininkas Arvydas Sabonis, muzikantas Gytis Paškevičius.
Nepriklausomoje Lietuvoje „Kalnapilis“ tapo vienu aludarystės lyderių: pasiūlė daugybę naujovių, naujų alaus rūšių, savo skaniuoju alumi garsino Lietuvą užsienyje. Už alaus skonio tobulinimą aludarių laukė pelnytas atlygis – geriausi pasaulio alaus ekspertai „Kalnapilio“ alų įvertino aukščiausiais apdovanojimais. „Kalnapilis“ tapo pirmąja visiškai modernizuota alaus darykla po Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo. Jau įprasti reljefiniai buteliai, į kuriuos alų pilsto daugelis daryklų, ir alaus skardinės taip pat buvo „Kalnapilio“ naujovė. Šiandien jau kone visos alaus rūšys, kurias verda „Kalnapilis“, yra pelniusios apdovanojimų.
Šiandien jau įprastus
profiliuotus alaus butelius
pirmasis rinkai 1998 m.
pasiūlė „Kalnapilis“.
2002 metais savo 100 metų jubiliejų „Kalnapilis“ sutiko jau būdamas naujos šeimos narys. Bendrovę įsigijo „The Danish Brewery Group“, kuriai priklausė ir „Vilniaus Tauras“, taip pat tokia legendinė alaus darykla kaip „Faxe“.
Nuo 2007 metų iki šių dienų „Kalnapilis“ aktyviai remia Lietuvos sporto klubus ir ypatingą dėmesį skiria Panevėžio miesto komandoms.
2018 metais rinkai pristatytas naujas nealkoholinis alus, sukurtas naudojant specialias mieles, gamybos proceso metu nepagaminančias alkoholio.
2021 m. „Kalnapilio Original“ skonis dar kartą apdovanotas aukščiausiu, 3 žvaigždučių, įvertinimu „Superior taste“ konkurse.
„Kalnapilis Nealkoholinis“ -
oficialus Lietuvos vyrų
krepšinio rinktinės rėmėjas.
Nuo 2007 metų „Kalnapilio-Tauro grupė“ remia „Maltiečių sriubos“ bei kitas socialines iniciatyvas.
2008 metais pristatytas naujas, žalio stiklo „Kalnapilio“ butelis – unikali forma ir reljefiniai piešiniai pradėjo naują butelių gamybos erą.
2019 pristatyta atnaujinta „Kalnapilio“ produktų
šeima nauju dizainu.
2019 metais aklų tyrimų metu daugiau nei 6000 apklaustųjų pripažino „Kalnapilio Nealkoholinį“ alų skaniausiu Lietuvoje.
„Kalnapilio“ istorija prasidėjo 1902 metais, kai sausio 1-ąją vokiečių kilmės dvarininkas Albertas Foightas aludarystės tradicijomis garsėjančiame Aukštaitijos centre – Panevėžyje pastatytoje „Bergschlösschen“ darykloje išvirė pirmąją partiją alaus.
„Bergschlösschen“ pavadinimas daryklos įkūrėjo gimtąja kalba reiškė „Pilaitė ant kalvos“. Tokį pavadinimą darykla gavo dėl neįprastos savo vietos – buvo pastatyta tuščiame lauke Nevėžio pakrantėje ant aukštos kalvos.
Tik 1935 metais „Bergschlösschen“ pervadinta Kalnapiliu.
1940 m. Alaus darykla „Kalnapilis“ buvo nacionalizuota ir veikė tik nedideliu pajėgumu, nes vyrai išėjo į karą.
Alaus darykla gali pasigirti daugiau nei šimto metų aludarystės patirtimi, daryklos veikla nebuvo sustabdyta net karų metu, taip „Kalnapilis“ tapo vienintele Lietuvos gamykla, niekada nesustojusia gaminti alų nuo pat įkūrimo dienos.
Didžiausi įmonės atnaujinimo darbai prasidėjo 1960-aisiais. Rankų darbą pakeitė mašinos, senus alaus daryklos pastatus – nauji gamyklos korpusai.
1970 m. pradėjo veikti pastatyta nauja salyklo gamykla, galinti per metus pagaminti iki 10 000 tonų salyklo.
1988 m. „Kalnapilio“ alaus darykloje buvo parengtas pilstymo skyriaus rekonstrukcijos projektas.
Nepriklausomoje Lietuvoje „Kalnapilis“ tapo vienu aludarystės lyderių: pasiūlė daugybę naujovių, naujų alaus rūšių, savo skaniuoju alumi garsino Lietuvą užsienyje. Už alaus skonio tobulinimą aludarių laukė pelnytas atlygis – geriausi pasaulio alaus ekspertai „Kalnapilio“ alų įvertino aukščiausiais apdovanojimais. „Kalnapilis“ tapo pirmąja visiškai modernizuota alaus darykla po Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo. Jau įprasti reljefiniai buteliai, į kuriuos alų pilsto daugelis daryklų, ir alaus skardinės taip pat buvo „Kalnapilio“ naujovė. Šiandien jau kone visos alaus rūšys, kurias verda „Kalnapilis“, yra pelniusios apdovanojimų.
1992 m. alaus daryklą „Kalnapilis“ privatizavo 3600 akcininkų.
1996 m. kovo mėn. „Kalnapilis“ tapo pirmąja alaus darykla Lietuvoje, pradėjusia reklamuoti lietuvišką alų – ką tik pasirodžiusį „Kalnapilio Dvaro“. Per kelias nacionalines televizijas transliuotame klipe „Ieškok geriausio“ pasirodė Lietuvos džiazo žvaigždė Arina. Vėliau šio alaus reklamoje pasirodė geriausias visų laikų Lietuvos krepšininkas Arvydas Sabonis, muzikantas Gytis Paškevičius.
Šiandien jau įprastus
profiliuotus alaus butelius
pirmasis rinkai 1998 m.
pasiūlė „Kalnapilis“.
2002 metais savo 100 metų jubiliejų „Kalnapilis“ sutiko jau būdamas naujos šeimos narys. Bendrovę įsigijo „The Danish Brewery Group“, kuriai priklausė ir „Vilniaus Tauras“, taip pat tokia legendinė alaus darykla kaip „Faxe“.
Nuo 2007 metų iki šių dienų „Kalnapilis“ aktyviai remia Lietuvos sporto klubus ir ypatingą dėmesį skiria Panevėžio miesto komandoms.
Nuo 2007 metų „Kalnapilio-Tauro grupė“ remia „Maltiečių sriubos“ bei kitas socialines iniciatyvas.
2008 metais pristatytas naujas, žalio stiklo „Kalnapilio“ butelis – unikali forma ir reljefiniai piešiniai pradėjo naują butelių gamybos erą.
2018 metais rinkai pristatytas naujas nealkoholinis alus, sukurtas naudojant specialias mieles, gamybos proceso metu nepagaminančias alkoholio.
2019 pristatyta atnaujinta „Kalnapilio“ produktų
šeima nauju dizainu.
2019 metais aklų tyrimų metu daugiau nei 6000 apklaustųjų pripažino „Kalnapilio Nealkoholinį“ alų skaniausiu Lietuvoje.
2021 m. „Kalnapilio Original“ skonis dar kartą apdovanotas aukščiausiu, 3 žvaigždučių, įvertinimu „Superior taste“ konkurse.
„Kalnapilis Nealkoholinis“ -
oficialus Lietuvos vyrų
krepšinio rinktinės rėmėjas.